De 9+ apotheek
Training speciaal voor apothekers en hun assistenten
Vrijdag 11 oktober 2024
10.00 – 17.00 uur
Villa Westend Velserbroek
€ 595,- ex btw
Krijg je veel vragen over de factuur; ‘begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel?’ Baal je van de huidige medicijntekorten? Vind je het vervelend dat de patiënt niet begrijpt wat jij achter de schermen doet en daardoor ongeduldig wordt?
Wanneer je je woorden verandert, verandert de uitkomst.
Naast jouw farmaciekennis, medicijnbewaking en leefstijladviezen is jouw benadering als persoon cruciaal voor de beoordeling en waardering van patiënten. Daarnaast zorg je ervoor dat ze jouw adviezen echt overnemen omdat je het ‘waarom’ goed hebt uitgelegd.
Als apotheker of assistent ben je een essentiële schakel in de patiëntreis. Het taalmodel ‘de HEP theorie’ geeft je inzicht hoe je gesprekken te verrijken.
De waardering die je ontvangt vergroot niet alleen je werkgeluk, maar leidt ook tot positieve patiëntervaringen. Schrijf je in en ontdek de kunst van mensgerichte gesprekken waardoor jouw professionaliteit nog beter overkomt.
Wat leer je?
- Hoe je jouw gesprekken aan de balie kunt versterken door ander taalgebruik. Denk hierbij aan de eerste uitgifte van een nieuw geneesmiddel of hoe je vertelt wat de uitkomsten zijn van jullie medicijnbewaking.
- Hoe je het taalmodel ‘de HEP theorie’ kunt toepassen op alle inkomende vragen, opmerkingen, complimenten of klachten, zodat je altijd een 9+ antwoord geeft. Zo lossen we de tekorten van geneesmiddelen niet op, maar leer je wel hoe je hier positief mee kunt omgaan.
- Hoe je de kracht van taal (HEP) morgen kunt instrueren en borgen bij jezelf en in je team zodat je de gelukshormonen van de patiënt activeert en bijdraagt aan het werkgeluk van jezelf en jouw team.
Wat zijn de onderwerpen?
- Wat betekent het om een waarderingscijfer 9 te ontvangen van je patiënt?
- Effecten van procesgesprekken en emotionele gesprekken.
- Hoe kom je los van je standaardzinnen en riedels?
- De kritische succesfactoren voor beleving en werkgeluk.
- Hoffelijkheid; dé verboden woorden en advieswoorden voor respect en loyaliteit.
- Emotie; hoe maak je in ieder gesprek de verbinding met de ander.
- Pro-actief; welke vragen stel je altijd?
- Goed werk dat niet wordt opgemerkt, heeft geen waarde!
- De werking van het brein.
- Touch Moments; hoe en waar pas je deze toe?
- Coachstappen; een kant en klaar coachingsdocument voor jouw apotheek. Diverse gesprekken, zoals de ontvangst van een nieuwe patiënt, het eerste uitgifte gesprek en het uitgeven van herhalingsrecepten worden vertaald naar ‘wat zeg ik’ in plaats van ‘wat doe ik’!
- Format voor een 9+ borgingsplan.
Kan jij niet op deze datum en/of wil je op de hoogte gehouden worden van deze training?
Meld je via deze link aan voor de wachtlijst.
Bedankt voor de geweldige avond! Heel knap hoe je je verdiept hebt in onze materie en daardoor met beeldende voorbeelden jouw kennis kon overbrengen. Ook nog eens met een hele goede dosis humor; want wat hebben we veel gelachen en veel geleerd!
– Chantal de Ligt | Hoofd verpleegkundige IC Neonatologie Amsterdam UMC
Waarom doe je mee?
- Omdat je de inhoud en toepassing van de HEP theorie nergens anders kunt lezen of leren.
- Omdat het borgingsplan ervoor zorgt dat je het direct kunt uitleggen en toepassen waardoor jij en je team direct hét verschil kunnen maken!
- Omdat Tanja veel ervaring heeft met het trainen van zorgprofessionals (o.a. Mediq, Boots apotheken, Isala ziekenhuis, Amsterdam UMC, Emma kinderziekenhuis, Alphega en Dental Clinics).
- En omdat het bijdraagt aan jouw werkgeluk; je wordt er HEPpy van.
Praktische informatie
- Vrijdag 11 oktober 2024
- 10.00 – 17.00 uur met aansluitend een aangeklede borrel
- Villa Westend Velserbroek
- Apothekers & assistenten
- € 595,- per persoon exclusief btw en inclusief coachstappen, borgingsplan, lunch en aangeklede borrel
Kan jij niet op deze datum en/of wil je op de hoogte gehouden worden van deze open masterclass?
Meld je via deze link aan voor de wachtlijst.
Over Tanja
Tanja is al 20 jaar gespecialiseerd in de psychologie van Hospitality, de kracht van taal en de werking van het brein. Deze kennis heeft zij vertaald naar de HEP theorie; een makkelijk toepasbaar taalmodel om zo tot een 9+ hospitality organisatie te komen.