HEP theorie
Taal beïnvloedt gevoel, beleving en loyaliteit.
De HEP theorie, gebaseerd op Hoffelijkheid, Emotie en Proactiviteit, vormt de kern van effectieve communicatie voor alle gesprekken in de gastreis.
Deze taalbenadering benadrukt niet alleen de kracht van woorden, maar ook hun impact op emoties en loyaliteit. Je maakt gasten letterlijk gelukkig.
Het toepassen van de HEP theorie activeert de gelukshormonen in het brein van de gast, wat resulteert in een goed gevoel en een positieve en memorabele beleving. Door jezelf en je team bewust te maken van deze benadering, kun je hen trainen in het gebruik van taal als een krachtig instrument voor de 9+ gastreis.
Je ervaart direct het effect op de positieve beleving van gasten. Want wat je geeft, krijg je terug. Een gevoel van voldoening, trots en werkgeluk. Kortom, de HEP theorie biedt niet alleen een strategie voor blije gasten, maar ook een sleutel tot het verhogen van het werkgeluk in iedere dienstverlenende sector.
Hoffelijkheid
elegant, warm, positief en toegankelijk taalgebruik
Emotie
emotionele verbinding in ieder gesprek
Pro-activiteit
kracht van de juiste vragen stellen en suggesties doen
Door het toepassen van de HEP theorie verander je je woorden binnen de huidige (service)processen. Daardoor valt het proces niet zozeer op, maar JIJ valt op. Indrukken worden gecreëerd door individuen waardoor jij hét verschil kan maken in dat specifieke contactmoment. Wanneer jij de 9+ geeft, krijg je deze terug.
Hoe maak je je gesprekken rijker en eleganter waardoor je de gelukshormonen in het brein van de gast activeert en dus heel bewust werkt aan het goede en memorabele gevoel? Hoe instrueer je dit in je team? Hoe draagt dit bij aan jouw werkgeluk?
Laat je inspireren en schrijf je in voor een training of masterclass!
Geweldig hoe zij haar ervaringen met nationale en internationale klanten heeft omgezet naar haar onderscheidende HEP theorie. Samenwerken met Tanja staat voor plezier en een waardevolle experience. Van harte aanbevolen
– Sjoerd Hooftman | Directeur-bestuurder woningcorporatie Woon op Maat
Haar credo; ‘het gaat niet om wat je doet, maar om wat je zegt aan tafel’, maakt mijns inziens echt het verschil. Haar HEP theorie is uniek.
– Herman Schreuder | Directeur Post-Plaza Hotel Leeuwarden